Shopping, shopping, shopping
Måndag är shoppingdag. Det är sen gammalt! Sagt och gjort. Frukost hos den lilla, lilla tanten imorse igen...dessutom en liten, liten tant med imponerande minne. Är hyfsat många rum på hotellet och absolut smällfullt och ändå kommer hon ihåg inte bara hur många vi var i sällskapet utan även vad vi ville ha till frukost. Imponerande, minst sagt! Ännu mer imponerande är att hon handdiskar allt porslin samtidigt som hon lagar frukost och kommer ihåg vad alla vill ha. Jag vill helst inte handdiska till min egen familj och gör det under protest i husbilen och inte tusan kommer jag ihåg vad min familj vill ha att äta heller så jag bugar och bockar.

Trots att det var sol precis hela dagen igår och vi trodde att solbudgeten var överskriden så bjöd London på en strålande solig, men kall, dag även idag.
Vi bor ju ganska precis mitt mellan Paddington station och Hyde Park så att gå igenom parken påväg till Oxford street är rätt naturligt.

En rolig parentes i detta är att första gången jag var i London, typ 1981 när jag var 6 år, så bodde vi ett knappt stenkast från det hotell vi nu bor i. Lite märkligt ändå!
Hyde Park är en fantastiskt mysig oas mitt i trafikkaoset och myllret av människor. Vi har lite olika intressen i familjen även fast man inte kan tro det. Därför hamnade damerna på shoppinggatan och herrarna på Winter Wonderland i Hyde Park.....sen träffades vi på ASK Italian på Park Street, även här en del väntan på bord men galet god mat så det gjorde absolut ingenting.

Dessutom hade det under tiden vi åt mörknat så Londons julskyltning kom verkligen till sin rätt. Mäktigt och galet många lampor.
Vet inte riktigt hur många butiker vi passerade igenom men vet att det kommer att kräva både talang och list för att få ihop resväskorna när vi ska hem!

När vi efter vansinnigt många affärer och kanske ännu fler timmars promenerande och munskyddsflåsande kom ner till Piccadilly Circus så var det rätt skönt att vifta in en taxi och packa in både människor och alla kassar och åka tillbaka till hotellet. Någon var besviken över att den inte var svart men alla tyckte att det var skönt att slippa gå.....

Som sagt, det är speciellt att resa i covidtider. Därför var det bara att hämta våra paket i receptionen när vi kom till hotellet och påbörja näspetandet. Innan vi åkte från Sverige var vi tvugna att boka och betala ett covidtest som skulle tas på dag 2. Först när det var bokat kunde vi fylla i ett PLF, Passenger Locator Form. Det är ett ingående formulär där man typ talar om allt utom skostorlek och halsomfång.
Så nu var det bara att hålla koll på alla koder och peta oss i näsan enligt konstens alla regler. När petningen var klar var alla hursomhelst negativa och det var otroligt skönt och fortsättningen blir nu ofantligt mycket lättare.

Åtminstone hälften av familjen har ju ett brinnande fotbollsintresse så valet av middagsrestaurang var lite avhängigt av hur lång tid en paus i Ballon dór varade. Därför hamnade vi åter på Monkey Puzzle......lika god mat och lika bra service ikväll!

Nu ska vi försöka packa ihop väskor å kassar och ladda för morgondagens vänstertrafiksresa till Manchester!